نوشیدن روزانه یک وعده آب میوه برای کودکان لازم است

0

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه واشنگتن سیاتل در مطالعه خود به بررسی نتایج هشت مطالعه منتشرشده شامل بیش از ۳۴ هزار کودک پرداختند و مصرف آبمیوه و تاثیر آن بر وزن کودکان را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر براندون آئورباخ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «براساس یافته های کنونی، ما هیچ ارتباطی بین مصرف یک وعده آبمیوه ۱۰۰ درصد طبیعی در روز و نقش آن بر اضافه وزن در کودکان نیافتیم.»

یافته ها نشان داد کودکان زیر ۶ سال که روزی یک وعده آبمیوه می نوشند دچار اضافه وزن کمی می شوند که البته به لحاظ بالینی چشمگیر نیست.

به گفته محققان، کودکان ۷ تا ۱۸ سال هم که در روز یک وعده آبمیوه می نوشیدند شاهد هیچ نوع اضافه وزنی نبودند.

همچنین محققان توضیح می دهند آب پرتقال دارای شاخص گلوکزی کمتری بوده و با اضافه وزن کمتر مرتبط است. از طرفی کودکان سنین پایین بیشتر طرفدار آب سیب و کودکان سنین بالاتر بیشتر طرفدار آب پرتقال هستند.

محققان تاکید می کنند این گزارش مبتنی بر مصرف آبمیوه های ۱۰۰ درصد طبیعی بوده و ارتباطی با نوشیدنی های با طعم میوه یا نوشابه های میوه ای ندارد.

محققان مصرف ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی لیتر آبمیوه طبیعی در روز برای کودکان ۶ سال و پایین تر و ۲۴۰ تا ۳۵۰ میلی لیتر برای بچه های ۷ تا ۱۸ سال را توصیه می کنند.


پاسخ دهید