سازگاری با تمرینات ایروبیک

0

هیچ وقت برای شروع تمرینات ایروبیک دیر نیست اما اگر سن و سالی از افراد گذشته است بهتر است که تمرینات خود را آرام تر شروع کنند. افراد زیادی هستند که در 70 و 80 سالگی هم دونده ماراتن هستند و این ورزش را از 60 سالگی شروع کرده اند. البته برای فایده بردن از فواید ورزش های ایروبیک و هوازی مثل کنترل وزن بدن پایین آوردن فشار خون، و از این قبیل حتما لازم نیست که دونده ماران شد. مساله مهم این است که ورزشی انتخاب شود که به آن علاقه وجود دارد و آن دنبال می شود.

تکرار و تناوب تمرینات
برخی تحقیقات نشان می دهد که ورزشکاران بالای 60 سال با استفاده از تمرینات با وزنه یک بار در هفته هم می توانند بهره لازم را از ورزش ببرند. اما هم برای بدن و هم ذهن یادگیری این تمینات با چنین برنامه ای دشوار است. ممکن است با یک جلسه تمرین در هفته تناسب اندام را حفظ کرد اما برای ارتقاء آن بهتر استتمرینات به دو یا سه جلسه در هفته افزایش یابد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد


پاسخ دهید